Campagne effectmeting
In oktober hebben we campagne gevoerd om het belang van het rijden op de juiste bandenspanning onder de aandacht te brengen van de Nederlandse automobilisten. De campagne hebben we gelanceerd met de nieuwe slogan:
Doe voor vertrek de bandencheck
Om het effect van de campagne te monitoren hebben we een 0-meting en een 1-meting laten uitvoeren door DJV. Deze meting wordt elke 2 maanden herhaald zodat we de effecten op een langere termijn in de gaten kunnen houden.
Samenvattend kunnen we stellen dat de campagne het goed doet. Zeker voor een nieuwe flight met een andere insteek dan de voorgaande campagnes doet hij het erg goed. Er zal natuurlijk wel een voordeel zijn van de eerdere campagnes omdat het onderwerp niet volledig nieuw is. Dat er weinig verschillen tussen de voor- en nameting te zien zijn valt te verklaren door het feit dat het een nieuwe campagne-insteek is en er dus meestal herhaling nodig is om verschillen te gaan zien.
Verder goed en leuk om te zien dat de uitingen goed gewaardeerd worden en de boodschappen begrepen worden. Leuk om terug te zien dat radio hoger dan benchmark scoort en deze door verschillende partijen wordt opgepikt zoals leden van de VACO, maar ook SLAM! FM.
Bekijk ook:
Load-index, speed-symbol en gemixte montage van banden
4-meting monitoring bandenspanning